SET DETOKS

MANFAAT DETOKS UNTUK HIDUP LEBIH SIHAT

07:00

Salam.

Detoks detoks detoks.

Dah banyak kali dengar perkataan ni kan?

Untuk mudah faham, detoks adalah proses mengeluarkan toksin yang ada dalam badan kita.

Toksin berlebihan dalam badan tu, jika kita keluarkannya, makan fungsi organ detoks dalam badan pun akan dioptimumkan.
Person Holding White Tablet Computer Beside Teacup and Saucer of Blueberries


Iya, badan kita memiliki organ detoksnya tersendiri. Tetapi, toksin yang berlebihan yang berkumpul dalam badan telah menyebabkan ia tak dapat berfungsi dengan baik.

DETOKS UNTUK PERMULAAN HIDUP YANG LEBIH SIHAT

Hidup yang lebih sihat adalah idaman setiap insan. Badan lebih ringan, minda rasa lapang, bahkan emosi pun makin stabil.

Detoks badan ---> Isikan kekosongan dengan nutrien yang teratur ---> Minda akan inginkan makanan yang lebih berkhasiat

Saya pun baru berjinak-jinak dengan detoks ni, nak turunkan berat badan dan nak hidup lebih sihat.



MANFAAT DETOKS UNTUK KESIHATAN

1) MENURUNKAN BERAT BADAN

Yang ni memang kita nak sangat kan? Toksin yang banyak boleh mengurangkan keupayaan semulajadi badan dalam membakar lemak.

Yang bertanggungjawab dalam menjaga kilang lemak adalah gen pemberi signal. Toksik yang melekat padanya membuatkan ia kurang berfungsi, sekaligus menyebabkan pengumpulan lemak dengan lebih banyak.

Kerana itulah sebelum menurunkan berat badan, kita disarankan agar membuat detoks terlebih dahulu.

Blue Tape Measuring on Clear Glass Square Weighing Scale

2) MELAWASKAN PERUT, MELEGAKAN SEMBELIT DAN MEMBUANG RASA KEMBUNG

Perut lawas!

Siapa yang tak suka kalau ada perut yang lawas? Lega je kalau dapat membuang setiap hari.

Ada orang yang asyik mengalami kembung perut, kadang rasa nak muntah sebab angin yang banyak dalam badan.

Usus (termasuk kolon) akan membawa sisa seperti makanan yang diproses, kurang serat dan telah diperhalusi, serta lemak yang tak sihat ini boleh terkumpul secara perlahan-lahan, lalu menyebabkannya tersumbat.

Pengumpulan toksin inilah yang buatkan berat susah diturunkan dan buatkan rasa kembung tu.

Melalui detoks, sembelit akan diselesaikan. Ini testimoni saya sendiri, 

Memang berkesan.

Free stock photo of bathroom, interior, sink, interior design

3) MEMBERI TENAGA

Tubuh badan kita mempunyai organ detoksnya tersendiri. Semakin banyak toksin yang diproses, semakin banyak tenaga yang digunakan. JIka kita cepat berasa penat, ini petanda badan kita dipenuhi toksin.

Detoks dapat membantu organ ini untuk menyah toksin keluar dari badan kita, lalu memberi kita lebih tenaga untuk melakukan aktiviti seharian.

Man Wearing Black Shirt Holding Kettle Bell Near Body of Water

4) MENGURANGKAN NAFSU MAKAN

Detoks yang dibuat bagi menyah toksin, lalu digantikan dengan makanan bernutrisi, akan memberi signal pada minda bahawa kita mahukan makanan yang sihat dan bernutrisi.

Tak adalah kes craving entah apa-apa tu kan? (Mengata diri sendiri)

Free stock photo of food, italian, pizza, restaurant

5) KULIT LEBIH CANTIK BERSERI

Yang di dalam akan menyerlahkan luaran, gitew,

Kulit adalah organ terbesar dalam badan kita. KUlit bertindak untuk detoks dengan cara buatkan kita berpeluh.  Jika kelenjar peluh kita dipenuhi toksin, ia akan mendorong kepada pelbagai masalah kulit, termasuklah JERAWAT! Adoi!

Bila badan sudah bersih daripada toksin, kita boleh lihat pada kulit kita.

Badan sihat, cantik pun dapat. Best kan?

Free stock photo of nature, romantic, petals, blur

6) MENGURANGKAN TEKANAN

Macam tak percaya kan? Rupanya toksin dalam badan boleh beri kesan pada tekanan yang dialami badan.

Toksin yang ada dalam badan akan mengurangkan kebolehan badan dalama menyerap nutrien secara efektif. Ini sangat menakutkan hingga hormon Kortisol  dikeluarkan, seakan memberitahu 

"Apa masalah badan ini?"

Jika kita telah mengeluarkan toksin, kita boleh memberitahu semula pada Kortisol ini untuk bertenang dan biarkan tubuh untuk menghilangkan tekanan. Pembersihan daripada toksin ini dalam memperbaiki ketajaman minda dan membolehkan kita untuk lebih mudah bertenang.

Person Holding String Lights Photo

7) MENGUATKAN SISTEM IMUN BADAN

Radikal adalah sesuatu yang tak baik untuk badan, kerana ia akan merosakkan sel dan mendedahkan kita kepada toksin yang akan membuatkannya membiak secara bebas.

Radikal yang membiak secara bebas inilah yang akan merosakkan sistem imunisasi badan dan mengakibatkan keradangan. 

Detoks kan menghindari toksi n, maka radikal takkan dibiakkan secara percuma, sekaligus membantu menguatkan sistem pertahanan badan.

Man Jumping over White Fence

8) TIDUR LEBIH LENA DAN BERKUALITI

Toksin terutamanya besi berat akan mengganggu keseimbangan sel normal dan menghasilkan radikal yang akan meningkatkan hormon tidur kita. 

Sebab itu jugalah ada orang yang mengalami insomnia akibat terganggu hormon tidurnya.

Apabila besi berat sudah dibuang dari badan, sistem badan kita akan set semula corak tidur, lalu memberikan kita tidur yang lebih lena dan berkualiti.

Man Wearing Green Printed Crew-neck Shirt While Sleeping

VITAMIN DETOKS SHAKLEE



1) DTX COMPLEX (RM156.25)

Memberikan nutrisi yang  menyokong fungsi hati.

2) HERBLAX (RM57.50)

Melegakan sembelit dan menyokong pergerakan usus.

3) ALFALFA COMPLEX (small RM57.50, large RM102.50)

Akar tunjangnya mencecah ke 6meter di bawah bumi, sekaligus membekalkan pelbagai nutrien untuk keperluan tubuh. Melegakan sembelit.

4) PEPPERMINT GINGER PLUS (RM47.50)

Dirumus daripada herba semulajadi, memeberi kelegaan pada sistem penghadaman. Buang angin dalam badan.

5) VIVIX (RM475)

Mengandungi ekstrak Polugonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu. Membuang toksin dallam tubuh.

CARA ORDER

Jika anda punyai Kad Debit atau Kad Kredit, jemput beli secara online di sini : [KLIK UNTUK BELI SENDIRI]

Atau nak beli melalui saya, boleh whatsapp di sini : [Klik untuk hubungi saya]

SID PRO : Gja (906599)

Founder of Success Addict









You Might Also Like

0 comments

Nak tanya, boleh.

Nak bagi pendapat, boleh.

Saja nak komen, pun boleh.