PRODUK : ALFALFA COMPLEX

PENGALAMAN SERTAI KUMPULAN DETOKS SHAKLEE

14:46

Salam semua.

Pada Ramadhan yang lalu, saya sempat sertai kumpulan detoks Shaklee.

Kenapa namakannya detoks Shaklee? Ini kerana sepanjang melakukan detoks ini, kami akan mengamalkan beberapa vitamin Shaklee setiap hari untuk membantu menjayakan detoks ini. Sebenarnya kesemua ahli grup itu adalah ahli Shaklee yang merupakan pengedar produk Shaklee juga. 

Kami nak mengamalkan gaya hidup sihat, barulah makin yakin dan bersemangat nak ajak orang lain jadi sihat juga kan?
Close-up of Food

Program ini mewajibkan setiap peserta untuk membayar yuran komitnen, dan untuk diberikan kepada para pemenang yang diumumkan pada penghujung Ramadhan.

Best kan?

Kurus dapat, duit pun dapat.

Walaupun saya tak menang, saya tak menganggap saya seorang yang kalah kerana saya berjaya menurunkan sebanyak 3.5kg sepanjang program ini. Well, not bad untuk cubaan pertama kan?

Saya turut dapat ilmu tentang detoks dan berat  badan daripada otai-otai yang dah lama mengamalkan detoks dan gaya hidup sihat. 

Yang saya belajar : 

1) Yang 'jahat' dalam diet seharian adalah GULA. Itu yang paling perlu dielakkan. Bila gula kurang, badan akan lebih mudah turun berat.

2) Untuk detoks, perlu minum air secukupnya. Air yang cukup akan membanntu tubuh menyingkirkan toksin dari badan, Bahkan membantu sangat-sangat-sangat dalam melawaskan.

3) Untuk turunkan berat badan, kita mestilah MAKAN. Tak boleh berlapar, sebab bila kita lapar, badan akan activate starving-mode, maka badan akan simpan lemak-lemak dalam badan tu. Maka once kita terlebih makan, nanti berat akan mencanak naik, badan jadi seolah dipam. Ni yang orang panggil bounce, ada yang panggil yoyo. Sebab bila berlapar (kurang makan), memang kurus. Tapi once terlebih makan badan tiba-tiba jadi gemuk semula, bahkan mungkin lebih gemuk berbanding dulu. Wuuui seram.

4) Badan perlukan cukup nutrisi. Bila cukup nutrisi, badan kita akan fit dan tak mudah naik berat kembali. Inilah peranan vitamin yang diambil sepanjang program detoks ni.

MENGAPA PERLU DETOKS ?

Setiap hari, rutin harian akan buatkan kita terdedah dengan toksin dari persekitaran pemakanan yang tidak sihat bahkan disebabkan tekanan hidup. Apabila kerap terdedah, ia akan melemahkan keupayaan semulajadi tubuh untuk menyingkirkan toksin. Toksin yang berkumpul dalam badan boleh menyebabkan penyakit di kemudian hari. Oleh itu, kita disarankan agar buat detoks secara berkala untuk pastikan badan kita sihat.

MANFAAT DETOKS UNTUK BADAN

- Menurunkan berat badan
- Kolon lebih sihat
- Meningkatkan tenaga
- Mengawal nafsu makan, kurang craving
- Mendapatkan kulit lebih cantik
- Menguatkan sistem imun
- Mendapatkan tidur lebih lena dan berkualiti

TESTIMONI DETOKS SHAKLEE

Berikut adalah testimoni yang saya dapat daripada grup detoks kami tu. Fresh lagi ni. Baru buat detoks pada Ramadhan 2018. 

1) Total lost 16.7kg woowwwww. 


2) Total loss 14.1kg wuhuuuuuu.


KESAN DETOKS SHAKLEE

Selain turun berat, ramai juga yang memberikan feedback seperti berikut :

1) Muka nampak kurus, dulu chubby je

2) Baju zaman dulu boleh dipakai semula, makin longgar

3) Yang dah lama tak period, sudah dapat semula period

4) Masalah sembelit selesai, dulu punyalah susah nak membuang

5) Kulit jadi lebih cantik dan berseri

6) Badan rasa lebih ringan

VITAMIN DETOKS SHAKLEE



1) DTX COMPLEX (RM156.25)

Memberikan nutrisi yang  menyokong fungsi hati.

2) HERBLAX (RM57.50)

Melegakan sembelit dan menyokong pergerakan usus.

3) ALFALFA COMPLEX (small RM57.50, large RM102.50)

Akar tunjangnya mencecah ke 6meter di bawah bumi, sekaligus membekalkan pelbagai nutrien untuk keperluan tubuh. Melegakan sembelit.

4) PEPPERMINT GINGER PLUS (RM47.50)

Dirumus daripada herba semulajadi, memeberi kelegaan pada sistem penghadaman. Buang angin dalam badan.

5) VIVIX (RM475)

Mengandungi ekstrak Polugonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu. Membuang toksin dallam tubuh.

CARA ORDER

Jika anda punyai Kad Debit atau Kad Kredit, jemput beli secara online di sini : [KLIK UNTUK BELI SENDIRI]

Atau nak beli melalui saya, boleh whatsapp di sini : [Klik untuk hubungi saya]

SID PRO : Gja (906599)

Founder of Success Addict

You Might Also Like

2 comments

  1. wah...hebat! xpe..first time cuba 3.5kg turun. Next detoks mesti 13.5kg pula...hehe. Sy pula mkn esp dan vit C je dr Shaklee. Salam singgah!

    ReplyDelete

Nak tanya, boleh.

Nak bagi pendapat, boleh.

Saja nak komen, pun boleh.