PRODUK : BASIC H

CARA SAYA BASUH PUTING BOTOL DAN BOTOL SUSU ANAK GUNA PENCUCI YANG SELAMAT

16:06

Salam.

Tengah skrol FB, terkeluar post seorang ibu yang minta diganti puting bagi botol susu anaknya, katanya sudah berkulat.


Yang sadisnya, ramai yang bash ibu itu, dikatanya nak menunjuk botol tu mahal sebab ada tulis 'Germany'. Ibu tu kata orang yang bagi.

Kasihan pula ibu tu.
Beliau kata nak cuba nasib je, sekali kena bash pula.

Orang Malaysia memang suka bash orang ke ? Eh.


Makanya, saya rasa terpanggil untuk kongsi cara saya basuh puting dan botol susu anak.

Saya cukup tak suka kalau guna sabun basuh pinggan yang biasa dalam bekas tu untuk basuh puting dan botol, sebab sabun gitu kan asyik kena colek-colek bila kita basuh pinggan mangku yang lain?

Kalau guna yang ce cair macam Sunlight tu ok lagi, sebab takdelah bercampur dengan sambal dan minyak kan?

Cara saya, saya prefer yang tak guna bahan kimia berbahaya.

Bersyukur jumpa Shaklee.

Saya gunakan BASIC H untuk basuh puting dan botol susu anak.


Alhamdulillah, memang bersih dan puas hati.

Sebotol tu hanya RM48.75, boleh guna setahun tak habis (jika guna hanya untuk basuh botol dan puting). (472 ml)

Setitik je guna.

Waktu anak masih newborn, saya guna BASIC H ni jugak untuk titis dalam air mandian, tak guna sabun biasa pun.

Sebolehnya nak elak kulit anak daripada bahan kimia berbahaya.

Berbalik pada kisah basuh puting dan botol, saya memang suka BASIC H ni.

Superb!



Tahukah Anda?


-Kebanyakan pencuci serba guna mengandungi toksin yang boleh disedut atau diserap melalui kulit.
-Pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon.
-Pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan toksin saraf dan boleh merengsakan hidung.
-Morpholine, sejenis toksin berbahaya, boleh mengakibatkan kerosakan hati atau buah pinggang.
-Pencuci kaca mengandungi ammonia, sejenis racun yang boleh merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan.
-Basic H2 Tidak Mengandungi Bahan-Bahan Ini Mahupun Bahan Berbahaya Yang LainKeunikan Shaklee



Selamat


Tidak toksik
Tiada gas beracun
Tiada bahan kimia berbahaya
Tanpa pewangi
Lembut pada tangan anda
pH seimbang
Tanpa klorin

Berkesan

Amat berkesan menanggalkan minyak. Ultra-pekat: 16 oz. Boleh dicairkan menjadi 48 gelen.

Mesra Alam

Rumusan semula jadi daripada sumber yang mapan (diekstrak daripada jagung dan kelapa)
Mudah biorosot
Tanpa fosfat
Bungkusan yang boleh dikitar semula
Tanpa bahan pewarna
Selamat untuk sistem septik dan pembetungan

Nak cuba, hubungi saya : www.wasap.my/60195161862


You Might Also Like

0 comments

Nak tanya, boleh.

Nak bagi pendapat, boleh.

Saja nak komen, pun boleh.