BISNES SHAKLEE

4 TIPS BISNES SHAKLEE GAYA ORANG MUDA

13:00

Salam.

Seronok rasanya pabila makin ramai oranag mudah mula menceburkan diri dalam dunia bisnes Shaklee, walaupun dulunya belajar di bidang yang langsung tiada kaitan dengan perniagaan.

Well, dunia di hujung jari kan. Banyak je cara boleh buat, ilmu pun mudah untuk didapati.

Nak dengan tak nak je. Hihi.

Baiklah, baiklah, tanpa membuang masa anda, saya nak kongsi 4 tips yang perlu ada pada orang mudah yang nak cuba berbisnes Shaklee.

Oh ya, saya mula membuat bisnes ketika di tahun akhir universiti. Waktu tu di Jepun. Punyalah excited nak buat duit, saya redah je buat bisnes di saat orang lain pulun buat tesis. Btw, alhamdulillah saya berjaya grad dalam masanya. So takdelah bisnes ni buatkan saya tak perform kan?

Ok, so apa tipsnya ?
Check it out ~






SATU : Percaya yang diri sendiri mampu dan boleh buat

Kalau kita pun ala-ala mencurigai diri sendiri, agak-agak boleh ke nak berjaya?
Nak buat apa pun, perlu yakin. Apalagi dalam bisnes. Sentiasa cakap dengan diri sendiri yang kita boleh dan mampu untuk berjaya.

DUA : ILMU wajib ada, every time is a learning progress

Nak buat apa pun perlu ada ilmu. Yang bestnya dalam dunia bisnes, kejayaan bukanlah datang hanya dengan ilmu semata. Tetapi yang membuahkan kejayaan adalah TINDAKAN. Ilmu itu perlu, tapi tindakan selepas dapat ilmu itu lebih penting dan memberi impak yang besar. Ramai je yang asyik baca buku bisnes, sertai segala macam seminar bisnes, tapi tindakan hampeh. Jawapannya memang hampeh lah. Dapat ilmu walau secoet, buat je terus ok.

TIGA : PUSH diri sendiri, tak ada apa yang datang bergolek (RAJIN)

Kalau nak tunggu kejayaan datang tanpa buat apa-apa, toksahlah mimpi pun untuk berjaya. Apa yang kita buat hari ini akan menentukan apa yang kita akan jadi di kemudian hari. Ingat ya, yang menjadikan seseorang itu berjaya bukanlah impian besar semata, tetapi tindakan besar juga. Rajin itu perlu. Usaha kerajinan kita itu, paling kurang boleh menjadi asbab untuk Allah memakbulkan impian dan doa kita.

EMPAT : Yakinlah yang Allah janjikan kejayaan bagi yang berusaha (jangan rasa tak layak)

Ini berunsurkan kerohanian sikit. Tapi sesungguhnya tiada kejayaan tanpa keizinan Allah. KIta kena yakin yang Allah benar-benar akan bagi apa yang kita mahu. Then barulah Allah akan bagi apa yang kita mahu kerana kita layak. Allah kan Maha Kaya, apa sangatlah kalau kita minta income 1juta sebulan?

Orang muda, darah panas,

Semangat juang memang tinggi.

Gunakanlah sebaiknya semangat itu ke saluran yang betul, moga kita berterima kasih pada usaha kita di zaman muda.

Sebagai seorang yang menceburi bisnes Shaklee di usia muda dengan status pelajar, saya faham perasaan teruja nak cuba banyak benda, perasaan nak cepaaaat je.




Rileks.

Slowly and steady always be the winner.

Kalau berminat nak sertai kumpulan havoc saya mencipta kejayaan di usia muda, lekas-lekaslah pm saya ya.

Selamat berjaya!

Mesej/Call/Whatsapp : 019-5161862 (klik)
(Aziza/Gja)
nuraziza3010@gmail.com
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

You Might Also Like

6 comments

  1. shaklee ni ramai org muda jd ahli... senang nk beli harga murah

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah la murah, dapat cashback pulak kalau cukup point. best betul.

      Delete
  2. Replies
    1. meh cepat register. saya ajar cara buat duit hihi.

      Delete

Nak tanya, boleh.

Nak bagi pendapat, boleh.

Saja nak komen, pun boleh.