antioksidan

5 AMALAN RUTIN YANG BANTU MENCEGAH JERAWAT

05:00

Salam semua.

Since jerawat adlah dibenci orang ramai manusia, maka marilah kita sama2 mengamalkan rutin yang boleh bantu cegah jerawat.

Banyak faktor yang membuatkan jerawat suka nak tumbuh.
Antaranya adalah asyik makan pedas, suka makanan berlemak, toksin yang banyak dalam badan, juga hormon yang tak stabil.

Selain amalkan suplemen yang semulajdi lagi selamat macam Shaklee, bolehlah cuba amalkan rutin ni untuk mencegah jerawat. Bukankah mencegah lebih baik daripada mengubati? Ewah.

1. HINDARI MAKANAN BERLEMAK

Walauoun memanglah sedap sangat2makanan begini, bolehlah kita elakkan ambil sebab ianya memang menggalakkan pertumbuhan jerawat.


2. TIDUR CUKUP & AMALKAN DIET YANG BERKHASIAT

Haaa ini ada kaitan dengan gaya hidup jugaklah. Bila kita tak cukup rehat, badan kita memang cepat letih. Makan pun kena jaga supaya tidakklah merangsang pertumbuhan jerawat sepertimakanan berminyak.

3. HINDARI TEKANAN BERLEBIHAN

Yang ni ramai tak tahu. Bila kita stress sangat,  sebenarnya ia mengaktifkan perembesan bahan kimia tertentu yang boleh mengganggu fungsi organ-organ dalam badan.

4. MINUM AIR SECUKUPNYA

Minum air ni maksudnya minum air putih, air kosong. Bukan sirap limau mahupun oren sunquick ok. Air yang cukup ni akan menyingkirkan racun dari badan, sekaligus menyumbang kepada terjadinya kulit sihat.

5. LAP MINYAK DI MUKA

Bila muka berminyak, kan ke kita dapat detect?bSo, bila dah rasa muka agak berminyak tu, sila lap cepat2 supaya pori2 muka tidak tersumbat.


Gitew.

5 je amalan rutin yang kalau diamalkan secara konsisten, insyaAllah dapat menghindar jerawat.

Oh ye nak cakap juga lah kan, kalau nak kesan yang optimum dan
berkesan untuk merawat jerawat yang dah pun bermaharajalela, boleh cuba vitamin Shaklee ok.

Paling simple, i nak suggest GLA COMPLEX.

Kenapa GLA?

Sebab GLA ni boleh betulkan balik hormon yang tak stabil dalam badan.

Kebanyakan faktor jerawat adalah hormon yang tak stabil.

Apalagi yang GLA boleh buat?

- mengawal pengeluaran minyak di muka
- cepatkan pengeringan jerawat lama
- melembapkan kulit
- hormon lebih stabil, so jerawat susah la nak keluar




Selain tu, suka sangat saya nak cadangkan amal Vitamin C.

Apa yang Vitamin C buat untuk kulit kita?

- pudarkan parut jerawat
- menegangkan kulit
- mengecutkan jerawat
- mengelak jerawat bernanah




Haaa kalau nak tengok testimonit Vitamin C Shaklee merawat jerawat ,boleh klik link tu ok.

Jangan cakap akak tak payung.

Ok sekian dulu.
Kalau nak saya bantu consult unuk rawat jerawat, boleh hubungi saya.

Bai jumpa lagi.


---
Mesej/Call/Whatsapp : 019-5161862
(Aziza/Gja)
nuraziza3010@gmail.com
FB :  Saya Gja dot com

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



You Might Also Like

0 comments