letih

KESAN KEKURANGAN KALSIUM YANG RAMAI TIDAK TAHU

07:00


Semalam, saya berselisih dengan seorang makcik yang bekerja sebagai operator di kilang tempat saya bekerja. Makcik ini jalan pun senget-senget, naik tangga pun sekejap-sekejap kena berhenti ambil nafas. Makcik ini juga solat duduk di kerusi. Maksudnya? Makcik tak larat nak solat berdiri sebab sakit lutut.

Tergerak pula hati saya untuk bersembang dengan makcik tentang kalsium. Sembang punya sembang, makcik pun berminat untuk beli ostematrix, tapi nak kena balik rumah tanya pakcik dulu. Comel je kan? Doa-doalah pakcik bagi izin untuk makcik tu beli. Kesian je tengok. Rasa nak paksa anak makcik tu untuk beli ostematrix ni. Kikiki.

Kali ni saya nak kongsi tentang kesan-kesan kekurangan kalsium yang ramai tak tahu. Atau mungkin dah tahu, tapi wat lek wat pis je.

So, check it outttt.

Kesan Kekurangan Kalsium

  • Kerap sakit gigi
  • Gusi berdarah
  • Kejang otot
  • Rambut kasar
  • Tumit pecah/kasar
  • Kuku rapuh
  • Kebas kaki dan tangan
  • Kulit kering

Kenapa saya cadangkan ostematrix pada makcik?
Tahukah kalian, ostematrix ni adalah sejenis pil kalsium yang mengandungi mineral yang diperlukan badan seperti magnesium, vitamin D, baron, zink, kuprum dan jugavitamin K. semua vitamin itu adalah penting dan WAJIB ADA dalam pil kalsium.

Mengapa?

Sebab tanpa vitamin D misalnya, kalsium tak dapat diserap oleh badab. Sedangjan kalsium itu boleh tertinggal dalam tubuh lalu menjadi batu karsng dalam ginjal dan pundi kencing.

Apalagi yang buatkan sayanak sangat c adangkan ostematrix pada makcik?
Ni haaaa antara sebababnya.


Kebaikan / Manfaat Ostematrix

  • Membantu dalam pembentukan tulang dan gigi yang sihat
  • Mengelakkan penyakit osteoporosis (Tulang Rapuh)
  • Memulihkan kekejangan otot dan kebas kaki tangan
  • Menstabilkan tekanan darah
  • Melegakan sakit ketika haid
  • Membantu masalah gastrik
  • Mengurangkan sakit belakang
  • Membantu melegakan sembelit
  • Melegakan sakit kepala


Haaa best kan ostematrix ni.
Kalau berminat, bolehlah hubungi saya cepat-cepat ye.

Hot stuff ni.

Mesej/Call/Whatsapp : 019-5161862
(Aziza/Gja)
nuraziza3010@gmail.com
FB :  Saya Gja dot com


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

You Might Also Like

0 comments