bakar lemak

Kebaikan Omega Guard Shaklee, minyak ikan terbaik! Siapa yang perlukannya?

23:28

Ramai je orang yang cari minyak ikan, terutamanya ibu hamil dan ibu-ibu yang mahukan anaknya bijak cerdas cerdik gitu.

Bukan semua minyak ikan itu benar-benar bagus. #eh

Shaklee memperkenalkan minyak ikan yang dikapsulkan dan diberi nama Omega Guard.


OmegaGuard mengandungi rangkaian penuh 7 asid lemak omega-3 semulajadi iaitu Eicosapentaenoic acid (EPA), docosahexaenoic acid (DHA), alpha-linolenic acid (ALA) dan lain-lain.




Apa yang baiknya dengan Omega Guard ni?

  • Membantu mengurangkan kolestrol jahat/triglycerides dan membantu meningkatkan aras kolestrol yang baik (HDL) yang diperlukan oleh badan.
  • Membantu menurunkan tekanan darah tinggi.
  • Membantu mengurangkan risiko serangan jantung, membantu mengelakkan sakit jantung.
  • Membantu mengawasi aras diabetes
  • Membantu mengurangkan kesakitan akibatarthritis.
  • Membantu misi mengurangkan berat badan
  • Membantu melindungi daripada osteoporosis.
  • Membantu mengurangkan risiko penyakit berkaitan mental seperti tekanan, schizophrenia, ‘bipolar disorder’
  • Membantu mencairkan kahak
  • Membantu meningkatkan sistem pertahanan secara keseluruhan
  • Bagus untuk perkembangan IQ yang sihat
  • Membantu kanak-kanak ADHD
  • Membantu individu yang mengalami asthma

Dah tu, siapa pula yang perlukan?

  • Ibu-ibu hamil (trimester ke 2 & ke 3)
  • Ibu-ibu yang menyusu
  • Kanak-kanak 1 tahun dan ke atas
  • Lelaki
  • Individu yang mengalami masalah kesihatan seperti darah tinggi,aras kolestrol tinggi, diabetes
  • Warga emas

Penting sangat ke? Kalau kekurangan omega, apa jadi? Haha soalan....

  • Simptom seperti pitam, daya ingatan yang merosot, kulit kering/dehidrasi, masalah jantung, depresi, peredaran darah yang terganggu.
  • Membawa kepada penyakit mental dan masalahkesihatan fizikal yang serius.
  • Mengundang kepada pertumbuhan sel kanser(seperti kanser prostat dan kanser payudara)
  • Ibu-ibu hamil yang kekurangan omega 3, akanmempengaruhi kandungan DHA fetus yang seterusnya mempengaruhi perkembanganIQ/otak anak, kesihatan penglihatan/mata serta gangguan saraf.
  • Kanak-kanak yang kurang aras omega 3 dalam tubuhnya akan mengundang kepada masalah pembelajaran dan perilaku (contohnyatantrums, kesulitan untuk tidur, hyperaktif).

Omega Guard ni takdelah rasa hanyir sangat pun, dengan syarat kau tak picit bagi keluar cecair dalam kapsul tu lah.
Kihkih....

Telan je terus lepas ambil meal.
senang!




Nak tahu lagi?

Mesej/Call/Whatsapp : 019-5161862
(Aziza/Gja)
nuraziza3010@gmail.com
FB :  Saya Gja dot com

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



You Might Also Like

0 comments