antioksidan

Kulit cantik dengan Shaklee, ini betul-betul punya cerita. Cubalah dulu.

05:55

Cubalah taip ‘kulit cantik’ di google, mesti keluar perkataan Shaklee. Jelas terbukti gitu, dengan lambakan testimoni, yang tak percaya tu mungkin tak cuba lagi. #eh

Baiklah mari kita ambil tahu apakah yang best sangat dengan Shaklee ni dalam bikin kulit cantik? Tak lain tak bukan ianya kerana sifat suplemen Shaklee yang semulajadi, tak ada bahan kimia okai.

Di sini saya sertakan beberapa suplemen basic feberet yang boleh diambil bagi yang inginkan kulit cantik.



1)    B Complex

Pabila stress, takde orang yang tersenyum. Wakaka… Atau lebih jujur, kita cenderung nak kerut-kerut dahi, orang tengok pun takut. Haaaaa B complex ni anti-stress tau, makanya wajarlah diambil untuk elak urat-urat muka menegang dek stress tu.
Selain itu, ia boleh lindungi kulit daripada sinaran uv yang sememangnya buat kulit kita kusam je.
Yang best lagi, ia dapat bantu lancarkan aliran darah. Dalam kata lain, kulit kita akan lebih sihat dan ‘hidup’ , barulah naik seri. Kan?



2)    Vitamin C

Jangan tak tahu, vitamin C mampu membentuk kolagen yang amat penting dalam mengelakkan kedut dan menegangkan kulit. Kolagen dan kulit cantik memang tak dapat dipisahkan.
Tak dilupakan, ia juga mengelakkan pembentukan pigmen yang mengakibatkan jeragat, sekaligus mencerahkan kulit.




3)    Vitamin E

Inilah vitamin yang terkenal dengan kehebatannya dalam melambatkan penuaan, dahlah kurangkan kedut, boleh pulak baiki tekstur kulit muka, membuatkan tona menjadi sekata. Kalau dah kulit jadi tona sekata, tekstur cantik,idok ke berseri?
Lagi satu, ianya boleh baiki parut yang sedia ada. Kalau ada parut-parut lama tu, bolehlah fikir-fikirkan untuk dapatkan vitamin E ni.



Itu dia 3 kombinasi vitamin hebat yang wajib diambil untuk dapatkan kulit cantik yang sihat.
Ada je lagi produk Shaklee lain yang boleh diambil untuk kulit cantik, tapi kali ni I cerita yang asas aje lah ye. 

Lain kali saya share lagi yang pula, insyaAllah.


 ---
Mesej/Call/Whatsapp : 019-5161862
(Aziza/Gja)
nuraziza3010@gmail.com
FB :  Saya Gja dot com

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


You Might Also Like

0 comments