cantik

Kenapa kita perlu suplemen?

22:31


Hai hai hai...
Pernah tak makan buah, makan sayur tapi masih rasa tak larat? Kulit kusam ?




Pernah terfikir tak, yang badan kita perlu suplemen?
Dulu saya tak berfikir langsung keperluan makan suplemen.
Tapi sekarang ni, saya rasa serba tak kena kalau tak makan suplemen.
Iya, memang seolah jadi macam bergantung sangat pada suplemen kan?
Sebenarnya, seorganik mana pun makanan kita ambil, dengan tiap hari hadap sayur, buah, rajin minum air segala… Tapi masih tak cukup nutrient.
Kenapa?

Alam sekitar yang tak berapa sihat

Seperti yang kita sedia maklum, alam sekitar kita tidaklah sesihat mana, pencemaran pun di mana-mana. Dan badan kita pun memang terdedah je setiap hari pada persekitaran yang dah tercemar.

Badan perlu dos nutrien yang lebih tinggi

Atau lebih tepat, lebih tinggi daripada apa yang kita mampu dapat daripada pemakanan kita seharian. Oh ya, nutrien hanya boleh didapati daripada pemakanan ya.

Buah dan sayur yang tercemar

Penggunaan racun serangga dan bahan kimia yang ada pada kebanyakan buah-buahan dan sayuran. Sadis kan? Makanan yang sepatutnya berkhasiat pada kita banyak yang dah tercemar. 

Gaya hidup tak berapa bagus

Atau lebih jujur, tak sihat langsung. Wakaka...Bangun pagi balik petang, adakala sampai malam. Pergi kerja balik kerja, badan penat tak sempatlah bersenam. Yang merokok, lagilah kan...

Diet tak seimbang

Makan pun ikut suka hati je. Masa makan tak teratur, makan pun asalkan boleh je. Macam mana lah nak dapat nutrien lengkap kan?

Gangguan penyerapan makanan

Ini selalunya disebabkan asyik ambil kafein, gula dan garam berlebihan.

Nutrien hilang dalam proses penyediaan

Asyik makan kedai, masak terlalu lama, mahupun restoran makanan segera. Nutrien yang asalnya ada, pun jadi tak ada. Sob sob....


Makanya... suplemen memang menjadi suatu keperluan untuk kita.

Personally, saya memang tak boleh tinggal Ostematrix 4biji sebelum tidur. Kalau tak ambil, ya Allah.... esoknya memang lembik. Tak larat tahap apa tah. Nak jalan pun macam malas. Hueh hueh hueeeehh....

Kalau tertinggal yang lain, bolehlah gagah lagi. Ostematric ni memang i takleh tinggal la....

Anda rasa perlukan suplemen?
Hubungi saya yaaaaaa....

---

Mesej/Call/Whatsapp : 019-5161862
(Aziza/Gja)
nuraziza3010@gmail.com
FB :  Saya Gja dot com







You Might Also Like

0 comments