B Complex

Badan lesu mudah mengantuk : Vitamin apa yang bagus?

13:04

Badan penat, rasa letih lesu, macam nak melekat je dengan katil.
Pernah rasa begini?
Normal lah kalau kita kerja seharian, ke hulu ke hilir, pulang ke rumah asyik nak terus flat je.

Kawan-kawan saya ramai yang jadi engineer (saya pun!). Geng-geng baru grad ni selalunya kerja macam tak ingat dunia. Nak perform baik la katakan. OT sampai ke malam. Hujung minggu pun layankan je kalau bos panggil. Walaupun OT untuk engineer tak adalah masyuk sangat. Eh. Haha jujur pulak. Hujung minggu semua dah nampak katil je. Ada kawan saya pernah cakap, hujung minggu adalah waktu untuk 'balas dendam' untuk tidur. Uiksss.

Iya, setahun dua, mungkin masih tertanggung badan.
Tapi pernah tanya diri kita, sampai bila nak hidup penat tak-hengat-dunia?


Kita ada pilihan untuk tetap ke hulu ke hilir buat kerja, balik rumah buat kerja basuh baju, memasak, kemas dapur, lipat kain segala, siap tiptop layan suami urus anak semua. Vavavum high class okai.

Ia ada kaitan dengan apa yang kita makan.
Yes, tolong percaya.

Kalau agak-agak dah makan makanan berkhasiat, tidur semua cukup, tapi masih tetap penat tak tertanggung... Mungkin anda perlu timbang tara untuk dapatkan suplemen best daripada Shaklee.

Apa yang Shaklee ada?


VITALEA

Ada 28jenis vitaminssss sekaligus dalam setiap tablet. Mudah sangat untuk yang jenis malas telan banyak-banyak vitamin. Dalam Vitalea ni ada zat besi yang akan tingkatkan paras hemoglobin dalam darah. Hemoglobin inilah yang akan angkut oksigen kita ke seluruh badan. Jangan tak tahu, kekurangan oksigen dalam darah memang boleh jadi punca cepat penat letih lesu lembik.



B COMPLEX

Vitamin B Complex ni mempunyai kumpulan vitamin B yang lengkap seperti Vitamin B1 (Thiamine), Vitamin B2 (Riboflavin), Vitamin B3 (Niacin), Vitamin B5 (Pantothenic Acid), Vitamin B (Pyridoxine), Vitamin B7 (Biotin), Vitamin B9 (Folic Acid) dan Vitamin B12 (Cyanocobalamine). Vitamin B ini memang penting untuk menjaga tahap metabolisme seseorang. Orang yang punyai tahap metabolisme yang rendah, lebih mudah penat tau.



VITA C

Vitamin C ini di cadangkan kerana ianya adalah anti-oksida yang akan melawan radikal bebas yang boleh rosakkan sel kita. Ia juga mampu kuatkan sistem imun kita sekaligus mengelakkan kita daripada mudah diserang penyakit. Bonusnya, ia boleh cantkkan kulit,. Wow!










ESP

Diet yang tinggi karbohidrat dan gula ringkas memang amat bagus dalam memberi tenaga segera. Tapi ianya tak kekal lama, sekejap je dah lembik semula. Pilihlah diet yang ada protein. Inilah sebabnya ESP dicadangkan untuk sesiapa yang mahu tenaga dalam jangka masa yang lama. 

Saya selalu buat breakfast je dengan ESP ni. Hubby pun sama. Mudah, dan tahan lama. Takdelah sebelum rehat, dah gedik makan makanan ringan. Buat tambah kalori je. Hukhuk.






CoQ Health

Untuk penghasilan tenaga, ada sel yang dipanggil mitokondria yang akan bertindak sebagai watak utama. Sel ini mempunyai CoQ10 iaitu coenzyme Q10. Vitamin Shaklee yang membekalkan coenzyme ini adalah CoQ Health. Jadi, untuk elakkan badan cepat letih, kita perlulah jaga proses 'penghasilan tenaga' ini. 












Apa yang saya tulis di atas, dah terbukti berkesan pada seorang akak cantik yang pernah kerja engineer, asyik MC je lepas travel outstation. Hidupnya berubah selepas dia mengamalkan vitamin-vitamin seperti di atas.

Teruja? Terjah video:








Mesej/Call/Whatsapp : 019-5161862
(Aziza/Gja)
sihatlagicantik@gmail.com
FB :  Sihat Lagi Cantik

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

You Might Also Like

0 comments