B Complex

Atasi Senggugut Tanpa Telan Pain Killer

07:00

Zaman muda-mudi dulu, saya takdelah senggugut sakan.
Tertanya-tanya jugalah, macam mana lah yang dikatakan sakit sangat sampai tahap nak pengsan, siap boleh muntah-muntah lagi.
Ada juga kawan-kawan yang tiap bulan, kompem ambil MC jasa senggugut ni.

Sakit sikit-sikit di bahagian bawah perut tu, biasa je. Boleh layan lagi.
Sehinggalah selepas saya tamat belajar, saya tak ada senggugut pelik tu.
Tak lama selepas mulakan kerja, saya dah mula rasa penangan senggugut.

Tiap bulan, saya akan ambil painkiller. Sakitnya bukan setakat menekan-nekan perut, tapi dengan lenguh kaki, pening kepala pun ada. Emosi jangan ceritalah, rasa nak lempang je sesiapa yang merepek-repek di sekeliling saya. Haha over. Tapi itulah realitinya.

Cerita saya di atas rupanya sebijik macam akak cantik dalam video di bawah.
Geng la pulakkkk.  Hehe.
Akak ni pun rupanya dulu takdelah sakit senggugut sangat sehinggalah satu waktu tu, dia dapat senggugut.

Nak tahu apa yang akak ni buat?

Check it out!



Masalah Senggugut Teruk Nak Patah Pinggang! Mak Aih, Nasib Dah OK from iReach HD on Vimeo.

Nak dijadikan cerita, akak ni makan vitamin Shaklee untuk hilangkan senggugutnya sebab rumahnya tak ada painkiller.

Saya pula, memang jenis tak suka makan ubat. Makanya, saya prefer yang semulajadi. Itulah sebab saya pilih Shaklee.

Seperti yang akak tadi kongsikan kisahnya, disebabkan dia tak tahan sakit sangat, lalu dia pun makan B Complex dan Ostematrix.

Dan hasilnya?
Blinggggg...


Sakit senggugut tadi dah hilang!

Best kan? Takyah susah payah telan painkiller.

Setel.

Oh ya, untuk anda yang tertanya-tanya apa yang B Complex dan Ostematrix buat untuk hilangkan senggugutnya, mari saya cerita dengan bahasa yang mudah anda faham.

Begini...


[B Complex]




Banyak je kelebihan B Complex. Dalam hal senggugut, ia menjaga aliran oksigen dan nutrien dalam darah sekaligu menstabilkan paras estrogen. Mungkin ada yang tak tahu, B Complex ini terbukti berjaya kurangkan stress kita. Oh ya, seseorang yang mengamalkan diet yang mempunyai Vitamin B, didapati berjaya bebas daripada derita senggugut ni. Cuba baca petikan artikel berikut :


Diets high in B vitamins can relieve menstrual cramps. According to a systematic review, thiamine (Vitamin B1) may be effective in reducing menstrual cramps.
A group of young women with painful cramps was treated with 100mg of vitamin B1 every day for 90 days, while the others got a placebo. In the thiamine group, 51% reported a pain-free period, while in the placebo group, none of the women had any improvement.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/food/article/5-natural-ways-to-reduce-menstrual-cramps#sthash.fTgtiJke.dpuf

[Ostematrix]




Ini sumber kalsium terbaik bagi mereka yang kekurangan kalsium, apatah lagi yang jenis tak suka minum susu. Waktu seseorang perempuan mengalami datang-bulan ataupun haid, kuantiti kalsium dan magnesium dalam badan akan berkurang, lalu mengakibatkan kekejangan otot. Ketika inilah seseorang perempuan itu boleh rasa macam nak patah pinggang. Pendek kata, untuk mengurangkan kekejangan otot  sewaktu haid, moleklah kiranya kita dapat menyediakn bekalan kalsium dan magnesium yang secukupnya dalam tubuh.

Bonusnya bagi pengamal Ostematrix :
- Kurang lenguh-lenguh badan
- Kalau malam ni kita rasa penat badan, tidur lewat, esoknya kita boleh huphap bangun dengan cergas
- Atasi sembelit sebab magnesium dalam Ostematrix dapat lembutkan stools kita



Teruja?


Mari hubungi saya.


---
Mesej/Call/Whatsapp : 019-5161862  (Aziza/Gja)
sihatlagicantik@gmail.com
FB :  Sihat Lagi Cantik

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

You Might Also Like

0 comments