cantik

GLA bantu mempercepatkan kehamilan

00:04

"Salam, ada tak vitamin Shaklee untuk Set Kehamilan? "
Tiba-tiba, saya mendapat mesej sebegitu daripada Mr A. Set Kehamilan adalah set vitamin untuk wanita yang sudah disahkan mengandung. Terkejut juga saya, setahu saya, isteri Mr A belum pun mempunyai zuriat. Jika Mr A mahukan Set Kehamilan, maksudnya Mrs A sudah disahkan hamil lah kan? Jika Mrs A sudah mempunyai zuriat, sayalah orang yang paling gembira!
"Wassalam. Err... nak vitamin untuk menghamilkan atau untuk yang dah disahkan hamil?"
Saya menghantar mesej balas, untuk mendapatkan kepastian.
"Untuk menghamilkan." Mr A menghantar mesej.
Oohh... rupanya Mr A sedang bertanyakan tentang Set Kesuburan (untuk menghamilkan), bukannya Set Kehamilan (untuk wanita mengandung). Hihi... tuan-tuan dan puan-puan di luar sana, moga tak tersalah sebut set vitamin lagi ya... Kang tersilap amik vitamin, haru~
Dalam Set Kesuburan ini, ada beberapa vitamin yang dicadangkan, tapi untuk post kali ini, saya akan bercerita tentang GLA sahaja ye.
GLA Complex -  Bantu Kehamilan
GLA Complex - Bantu Kehamilan
Baiklah, mari saya kongsikan tentang salah satu vitamin yang boleh dikatakan 'WAJIB' diambil oleh wanita yang mahu hamil. Kenapa saya kata wajib? Sebab vitamin ni mampu menghasilkan cecair likat seperti lendir yang baik lagi berkualiti untuk kesuburan. Nak kenal cecair ni, senang je, sebab warnanya seakan putih telur, sebulan sekali pasti akan dihasilkan oleh tubuh badan setiap wanita. Pada saat cecair ini dihasilkan, itulah waktu yang kita panggil 'Waktu Subur'.
Tapi, ada juga ketikanya cecair yang dihasilkan itu, tidaklah berkualiti mana. Nak kenal, senang je. Bila cecair ni berwarna coklat, kering-kering, dan sedikit tebal, maka itu bukanlah cecair yang berkualiti.
Oh yaa... untuk puan-puan yang mempunyai cecair yang kurang subur (kurang berkualiti) ini, jangan risau. InsyaAllah kita ada jalannya. Di sinilah GLA berperanan sebagai agen pembantu kepada sperma untuk berenang ke uterus sebelum singgah di tiub falopio, lalu bertemu sel ovum untuk disenyawakan. (';
Andai kata lah sperma masuk ke tiub falopio pada bukan waktu subur, jangan risau. GLA akan 'menyimpan' dan 'menjaga' sperma itu untuk terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari. Maksudnya, potensi untuk hamil akan meningkat, bukan waktu subur pun, sperma berpeluang untuk bersenyawa dengan ovum.
Ini contoh testimoni oleh mereka yang sudah berjaya :
gla3-jpeg


Untuk wanita yang sudah subur pun, semestinya boleh ambil GLA juga. Ia bukanlah akan menyebabkan anda bertelur 2-3 kali sebulan, tapi ianya akan bantu memastikan uterus kita lembap, sekaligus mengurang potensi untuk senggugut sewaktu haid.
Teruja?
Mari hubungi saya. ^^
---
Nanti saya cerita banyaaak lagi~
Jangan segan silu untuk bermesej-mesej, nak tanya-tanya dulu pun boleh je.
Hubungi saya, Aziza.
Mesej/call/wassup : 019-5161862

Emel : sihatlagicantik@gmail.com

You Might Also Like

0 comments